onsdag 5 oktober 2011

Cicatrix

 Ja nu har jag ju fyra tjusigt placerade ärr på magen så i ett försök att göra dem mindre synliga beställde jag en tub Cicatrix. Det får väl bli en liten recension här i bloggen om några månader. Jag räknar med att jag åtminstone måste hålla på och smörja i två månader innan jag kan utvärdera den.

Överst här till vänster ser ni det största av ärren som det ser ut nu, ca två veckor efter operationen. Ärret är typ 3 cm långt, så vi talar ju inte om något direkt enormt vanprydande ärr. Men å andra sidan är de fyra stycken. Ärret på bilden sitter på vänster sida av magen. Jag har ett ärr i naveln som också är ungefär 3 cm. Det tredje ärret sitter precis där könshåret börjar så det är ju knappast ett problem och det fjärde ärret är bara ca 1cm långt och sitter till höger. Konstigt nog sitter det värsta ärret på vänster sida medan höger sida ser ganska ok ut. Jag har hela tiden haft mest ont på vänster sida, men det var ju höger äggledare de tog bort?

Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar